Dez
anos despois da catástrofe do Prestige estase a celebrar na
Audiencia de A Coruña o xuízo para depurar responsabilidades.
Galicia
estaba indignada polas mentiras procedentes dos responsables dos
Gobernos, tanto do central como do autonómico.
Os
mariñeiros vían como o chapapote chegaba á porta das súas casa, e
cando ollaban cara a televisión asombrábanse ca cara lavada dos
políticos que negaban a evidencia con imaxes paradisíacas das nosas
costas.
Diante
de tantas mentiras, de tantos enganos a indignación do pobo galego
rebentou en multitudinarias manifestacións e en un grito unánime:
NUNCA MAIS!
Aquela
foi unha catástrofe que non se tornou en desastre total porque o
pobo foi protagonista da maior epopea da historia de Galicia. Como
un pobo desesperado que se enfronta a un exército invasor ben armado
que avanza inexorable, os mariñeiros das nosas rías batéronse
desarmados, coa forza que da a desesperación, contra ese negro
inimigo que ameazaba con levar por diante o seu futuro e o dos seus
fillos.
Un
estremecemento recorreu a espiña dorsal do país ó ver as imaxes
heroicas de aqueles homes do mar loitando desesperadamente contra
aquel viscoso invasor. Miles de voluntarios solidarios, procedentes
de toda España, achegáronse as nosas costas para axudar nas labores
de limpeza.
Foi
un xesto sen precedentes.
Toda
Galicia se cubriu con un velo negro onde se podía ler o verro
desesperado de NUNCA MAIS.
Nos
coches, nas xanelas das casas, nos bandeiras dos barcos, nos postes
da luz, nos bonetes dos mariñeiros e dos voluntarios, nas camisetas
dos mozos...A calquera sitio que ollases encontrábaste co verro
desesperado.
NUNCA
MAIS!
Pero
a nosa lingua, non é moi precisa, é coma nós, que ás veces
dicimos unha cousa para que se entenda a contraria.
Por
iso non debe sorprendernos, que ese NUNCA MAIS, que moitos galegos
entendemos que significaba o final dos enganos de uns gobernos
mentireiros e desprecavidos dos intereses do pobo, para outros
significaba NUNCA MAIS vou acordarme de aquela historia, e como son
masoquista encántame que me gobernen os que me menten e me enganan.
De
outra maneira non se pode entender que hoxe goberne Galicia un dos
altos cargos do Goberno da Xunta e o dos
pequeños hilitos, sexa
o presidente do Goberno da Nación.
Sería
ben que os galegos o domingo día 21 de outubro lle dixesen ós que
non o entenderon nen o queren entender, que NUNCA
MAIS
significa
NUNCA
MAIS!
As
mentiras
Ya ha pasado el peligro más grave (15/11/2002)
Estuve en la cacería y me vine sin participar en ella, pero estuve hablando con el presidente de la Cámara de Comercio de Madrid, el vigués Fernández Tapias, que sabe mucho de petroleros. Luego me vine para Galicia sin comer (24/11/2002)
Manuel Fraga Iribarne, presidente da Xunta de Galiza.
Ya ha pasado el peligro más grave (15/11/2002)
Estuve en la cacería y me vine sin participar en ella, pero estuve hablando con el presidente de la Cámara de Comercio de Madrid, el vigués Fernández Tapias, que sabe mucho de petroleros. Luego me vine para Galicia sin comer (24/11/2002)
Manuel Fraga Iribarne, presidente da Xunta de Galiza.
Todo el fuel derramado que tenía que llegar a la costa ya ha llegado (17/11/2002)
No puede hablarse de marea negra, sólo de un vertido de fuel (17/11/2002)
A decisión de afastar o barco foi a mellor posíbel, porque así tocoulles un pouco a todos (10/11/2003)
Enrique López Veiga, conselleiro de pesca da Xunta de Galiza.
Nuestros peces y mariscos alcanzan tamaños que nunca tuvieron (16/05/2003)
Jaime Pita, conselleiro de Presidencia da Xunta de Galiza.
"El buque perdió algo de fuel al remorcarlo" (22/11/2002) (realmente, foron unhas trinta mil toneladas)
No se trata de una marea negra, sino de manchas muy localizadas (23/11/2002)
La impresión del gobierno es que el fuel se ha solidificado y lo que hay allí es aceite y combustible del barco (30/11/2002)
Se piensa que el fuel está aún enfriándose, salen unos pequeños hilitos, los que se han visto, hoy en concreto, son cuatro regueros que se han solidificado con aspecto de plastilina en estiramiento vertical. Debe salir de alguna de las grietas. Están los técnicos estudiando qué significa eso (5/12/2002)
Mariano Rajoy, daquela vicepresidente do goberno; na actualidade, PRESIDENTE DO GOBERNO DO ESTADO
Estuvimos planteándonos el haber bombardeado el petrolero con nuestros cazas F-18 y los Harrier de despegue vertical (20/11/2002)
Las playas estaban limpias y esplendorosas, la visión era magnífica (24/12/2002)
Federico Trillo, ministro de Defensa.
"Lo más probable es que el fuel no toque la costa gallega" (14/11/2002)
El destino del fuel en el fondo del mar es convertirse en adoquín (19/11/2002)
El fuel del Prestige que se ha ido al fondo se solidificará, debido a las bajas temperaturas, y allí se quedará para siempre (19/11/2002)
Arsenio Fernández de Mesa, delegado do Goberno.
Lo que hemos hecho es el trabajo que se tenía que realizar. Lejos de cualquier protagonismo y cerca de encontrar respuestas (20/11/2002)
Jaume Me Matas, ministro de Medio Ambiente.
Creo que hay alarmismos muy poco justificados (27/11/2002)
José María Aznar, presidente do Goberno.
En la catástrofe del Prestige sólo hay un culpable: el barco (12/12/2002)
Ana Botella, mujer-mujer
Si llegara a deducir que la responsabilidad está en alguna autoridad pública me lo callaría, porque estaría perjudicando el patrimonio nacional(3/2/2003)
Rodolfo Martín Villa, comisionado nomeado polo goberno para o Prestige.
Es cierto que estuve el fin de semana del 24 de noviembre en Sierra Nevada, pero no esquié; sí recibí el premio Chirimoyo de Oro (5/12/2002)
Francisco Alvárez "que me alejen el barco" Cascos, daquela Ministro de Fomento.
NOTA:
Contra
os que sosteñen que non había outra posibilidade que arredar o
barco, pensen que sinxelo sería rodealo con unha lona con un radio
de uns cincocentos metros con uns chumbos e unhas boias que cercasen
ó barco en un dos tantos abrigos que hai nas nosas costas e proceder
a tirar o contido controladamente.
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